Direktlänk till inlägg 2 september 2007

musik.

Av m. - 2 september 2007 07:08


ibland älskar jag ensamhet,

ofta.

att kunna fördela sin tid precis hur man vill.

ibland vet jag inte vad jag ska göra av den,

ensamheten.

tiden som mest bara går & de tomt ekande hörnen.

(det är ovanan efter sommaren)


och tvn är ett värdelöst middagssällskap,

pratar inte alls om sånt som roar,

försöker ibland påvisa motsatsen genom att ge ifrån sig inspelade skratt.

det hjälper inte.


tur då att jag har musik som distraktion.

en massa ny musik från bästa musikbiblioteket, gävle.

det är nog en av de roligaste sakerna som finns att lyssna igenom en skiva man inte hört förut.

gärna kvällstid, i stora svarta hörlurar, som för att komma så nära som möjligt.

några som jag tycker mycket om nu är the hidden cameras,

the tiny, rosie thomas & madeleine peyroux.


 
 
Ingen bild

Katja

3 september 2007 01:10

jag såg The Tiny på Popaganda förra året. det var den första spelningen på lilla scenen för dagen och nästan ingen var där. men jag stod längst fram och klappade för tio mellan låtarna och det var så fint, cellisten spelade också såg.

 
m.

m.

3 september 2007 06:20

såg är fint, väldigt sorgset. tänker på den där scenen ur "rasmus på luffen"..då pojken och luffaren kommer in i en övergiven lada, det är ruskväderregn ute och det är en man där inne som spelar på såg..

http://www.grammofon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av m. - 12 januari 2009 22:43

  nu byter jag sida hit, hoppas ni följer med! 

Av m. - 8 januari 2009 23:46

(mer oslobilder)   tåg tur & retur till oslo: 48 kr ett frostigt sverige/norge, snörandiga åkrar, snöpåklädda grenar som att åka genom en lång, vit tunnel haruki murakami,1900 & detektivbyrån, sedan sentralstasjon   .   på nasjonalgalleriet finns ...

Av m. - 8 januari 2009 23:30

  ledigheter, att gömma sig undan en stad att gå genom frostiga dagar och sovande villakvarter se solnedgångar och höga tallstammar som nästan nuddar stjärnklara nätter   samt, bli sjösjuk i vattensäng   ...

Av m. - 20 december 2008 09:14

the brothers figaro orchestra    finaste julmusiken. även lyssningsbar på ojuliga tider. ...

Av m. - 20 december 2008 08:49

  mellan grådagar jagar jag ljus. den där solen som gömmer sig bakom moln, hus, träd. cyklar fort innan den försvinner. förbi exploderade kaveldun, kraxande skator, slokande brännässlor, översvämmade åvägar.   hamnar någonstans vid mälarens början....

Ovido - Quiz & Flashcards