Alla inlägg under juni 2007

Av m. - 29 juni 2007 23:26


som passagerare i växtfylld bil,

genom

skogar/åkrar/himlar &


sommarledighet.


Av m. - 29 juni 2007 16:15


tappad fjärilsvinge, växthuset. 

Av m. - 27 juni 2007 19:00


blev lite kär i denna, en kaukasisk stjärnflocka (astrantia maxima)
då vi hade studiebesök idag på trädgår´n, en handelsträdgård vid söderfors.

handelsträdgården låg fint där vid dalälven och många i klassen köpte med sig växter hem.

jag köpte en kruka som kan flyttas på,

då jag själv kommer flyttas på många gånger innan jag får ett sånt hem dit man kan köpa perenner.

perenner som kan grävas ner i marken & växa i

många många år på samma plats.


längtar till det där med samma plats,

att stanna någonstans

lite längre.


nu vet jag knappt vart jag bor om ett år.



Av m. - 26 juni 2007 22:20


den svarta blåklinten är mer lila än svart, blommar nu på/

nästan nyrensad lott.


4 timmars ogräsrensande, sol &

pryds nu av en förtjusande illröd ryggtavlefyrkant..

börjar förstå impopulariteten hos ogräs och än är det inte klart.


matinköp,

kattklappning,

utpustning.





Av m. - 25 juni 2007 22:59


än är mina

moderskänslor

förankrade i

jord


Av m. - 25 juni 2007 22:50


jag älskar porträtten på marguerite duras, 

som hänger lite varstans i stan.

den allvarsamma blicken, lugnet,


blir en paus


från övriga reklamaffisher som trängs om ens uppmärksamhet.

visas på judiska teatern i stockholm, senare i sommar.

Av m. - 25 juni 2007 22:40

(rubus idaeus)

Av m. - 23 juni 2007 15:06


ikväll,

tv4 19.50-21.45


bara musiken i sig i den filmen är underbar.

Ovido - Quiz & Flashcards