Alla inlägg under maj 2007

Av m. - 31 maj 2007 16:26


varm kofta mössa

vantar halsduk

vinterjacka

raggsockor


ungefär som för

3 månader sedan

minus

snöpulsande





(det ryktas om en sol på hitväg..

skynda, tack)

Av m. - 30 maj 2007 20:25


fortsatt regn, dimma, kyla

vinterkläder i

snart juni


behöver

regnkläder


(ovan vid det där

att vara ute)


förut var ute mest något man passerade förbi

(särskilt i regndagar)

Av m. - 30 maj 2007 20:23


imorse upptäckte jag att

första paprikablomman

slagit ut.

Av m. - 28 maj 2007 06:40

det är mycket som jag ser nu som jag aldrig har tänkt på förut.

tex hur vackra blad rönnen (sorbus aucuparia) har.

& hur vacker den är när den blommar.

jag tror inte jag ens lagt märke till innan att den blommar..


det är som när vi var där på billudden och hade en övning i att vi skulle sitta tysta och tänka på med vilka ord platsen kunde beskrivas på.

det var strand där vi var, hav, dimma, inga andra människor förutom oss.

jag skrev tyst/otyst.

för i en såndär tystnad, då ingen pratar, blir den där tystheten runtomkring en så mycket mer otyst än då 29 personer pratar med varandra.

det som annars bildar ett slags bakgrundsljud blir plötsligt så mycket mer tydligt.

en motorsåg långt bort, en fiskmås som skriar, någon som tappar en penna.

det märks på ett annat sätt.

Av m. - 27 maj 2007 23:44

..i växthuset (av bla spindelzinnia)

Av m. - 26 maj 2007 09:41


jag gillade den här google-sökningen;


"olika vardagsrum där man kan gå runt med en gubbe"


Av m. - 25 maj 2007 23:13


med all denna blåst

kräver jag


ett hav

Av m. - 25 maj 2007 22:11


det fanns många vackra stenar där,

om det inte varit ett naturreservat hade


(min vikt i stenar ökat betydligt)

Ovido - Quiz & Flashcards