Alla inlägg under januari 2007

Av m. - 25 januari 2007 16:19

nytt hem som inte känns så hemmigt än.det är så mycket saker man saknar hemifrån, allt det där krimskramset/småsakerna som utgör ett hem.men det kommer.minus 19 grader ute imorse och ungefär en halvtimmas gångväg till skolan. snöknarr under skorna, frost i håret.ockelbo har nog världens bästa plogningssystem och det sandas nästan ingenstans för att folk ska kunna åka spark.(det är många som åker spark)det är lustigt, många saker.långt bort från stockholm sådär;)

Av m. - 17 januari 2007 09:06

den ena knoppen på den omblommande orkidén, hann iallafall slå ut innan jag åker.

Av m. - 15 januari 2007 09:46

på senaste tiden har jag planerat mycket.gjort listor på listor.vad man ska göra, vem man ska träffa, vad man behöver köpa, hur man ska packa..sen händer sånna där saker som man inte kan planera alls.som inte tar den minsta hänsyn till om man har strukit under eller ringat in något i almanackan.som påminner om att det är omöjligt att planera allt.att kontrollera allt.det blir som det blir.

Av m. - 11 januari 2007 23:57

kyssavtryck från okända läppar på entréfönstret, fyra trappor ner.torsdagsinnehåll;snöförtjusning, glasögonsnurrighet, secondhandlampa, ikeaförvirring, tygirritation, svart lackfärg, monsterbil, pepparmintte,little miss sunshine-bio (äntligen), slaskblaskstrumpblöthet..och jag tänker på det där med viktigheter och oviktigheter. hur lätt det är att fokusera på oviktigheter, förklä dem till viktigheter, göra de till så mycket mer än vad dem egentligen är..till det att man träffar på de där riktiga viktigheterna och ens så kallade viktigheter återgår till att vara just det dem är, dvs..oviktigheter...

Av m. - 10 januari 2007 21:53

är nu glasögonägarinnavet ännu inte vad jag tycker menallt blir mycket tydligare runtomkring enen mycket märklig känsla..lite som att lära sig läsa igen

Av m. - 6 januari 2007 18:44

vackrast ute.

Av m. - 6 januari 2007 18:40

jag är en sån som kan hoppa 2 meter upp i luften när telefonen ringer eller då rostat bröd blir klart.när man går ute på nyårsafton, när det smäller sådär mycket, är jag livrädd & tror varje år att jag ska få en såndär pinne i huvudet och dö.i år vid tolvslaget, flydde en hare för sitt liv, sicksacksprang mellan bilarna och nyårsraketernas ljud förstärktes, dubblerades, studsade mot husväggarna fram och tillbaka.det luktade krutrök runtomkring en, folk gick och skålade i champagneglas och jag fick förstås ingen pinne i huvudet i år heller.men fick jag välja,skulle jag absolut välja tomtebloss framför raketer..

Av m. - 3 januari 2007 22:13

en gigantisk måne, sötaste tomten på ett fik längs vägen (+ morotskaka, vaniljte),snart nya lgh i ockelbo som var resans mål..som befarat fula tapetväggar vars mönster och färger stannat ā la smaklöst 80tal..enda neutrala rummet (vitt!) var badrum med elefantkran, nåvältemperatur under nollan, första gången på?alla dessa träd, himmel som förändras

Ovido - Quiz & Flashcards