Alla inlägg under december 2007

Av m. - 23 december 2007 13:07


det här är nog min favorit bland julsånger..

..ni får ha det fint i jul:)

Av m. - 23 december 2007 13:01


på kortbesök hemma

(kan man vara på besök hos sig själv?)

packa ur väskan, tvätta, packa ner igen

på ett ungefär

städa & julklappspyssla lite däremellan


den här handduken (med ängeln) är det enda juliga jag har i lägenheten


när jag kommer tillbaka hit igen,

är julen över för länge sedan.

Av m. - 21 december 2007 09:37


de går på taket mittemot

bara för att irritera mig

bara för att dörren till det här husets tak är låst

bara för att jag också vill gå uppe på taket

titta ner över stan

hitta vädersträck vägar

taklängtan

det handlar väl om översikt

en slags kontroll

eller kanske motsatsen

att känna svindel

att känna sig liten

att se utanför sig själv

Av m. - 19 december 2007 20:56

utanför en tobaksaffär i uppsala,

står det stort på dörren; skjut


kanske inte helt lämpligt.. 


Av m. - 18 december 2007 21:01


söta monster i ett höghus i flogsta. 

Av m. - 16 december 2007 22:43

calluna vulgaris & ismönster.


-1° och marken är sådär alldeles krispig

kras kras som om man trampar sönder en massa frukostflingor

(exempelvis havrekuddar)



3.

Av m. - 16 december 2007 22:04


pappafamilj.

husvagnsövernattning & sen frukost.

Av m. - 16 december 2007 21:57

råcksta.


stockholm är åkande
hit och dit/
kors och tvärs
lyssnar på musik, meningar

”jag brukar säga att det går framåt, inte bakåt”
(äldre man på bussen)

det meningslösa i att titta ut
dagskymning eller kalla det
solkidnappning
omgivningen
som lika gärna kan vara en enda lång mörk tunnel

”excuse me, where is the sun?”
(italiensk kvinna på tunnelbanan, 15-tiden)

besökare istället för
boende
passar för tillfället



”det här var det värsta som kunde hända i hela mitt liv”
(en pojke tappar sin subwaymacka precis innan busspåstigning)

Ovido - Quiz & Flashcards