Alla inlägg den 15 mars 2008

Av m. - 15 mars 2008 21:12


som uppgift i veckan skulle vi rita om vandrarhemmets trädgård.

det är inte så mycket till trädgård nu,

mest en grusyta, en parkeringsplats, diverse olika stubbar/träd,

i en enda stor backighet till tomt.

men huset är fint, från början av sekelskiftet.

vår lärare sa innan att om man får ett uppdrag, är det bra att förälska sig i platsen.

jag vet inte om jag förälskade mig just i vandrarhemmet i sig,

men jag förälskade mig i det romantiska som hör sekelskiftet till.

och började drömma spetsdrömmar om syrenbersåer & saftkalas,

vita fyllda pimpinellrosor och doftande schersminbuskar,

dignande äppelträd och virkade hängmattor mellan björkstammarna..


som inspiration;

1. mormors blekrosa underkjol med vita spetsar

2. spelande av lp-skivor

3. urrivna bilder ur en inredningstidning, snäckor och stenar, kottar och tyger, vassa kastanjeskal & mjuka fjädrar (från duntäcket)


nu,

hitchcock-film & saltlakrits

Ovido - Quiz & Flashcards