Direktlänk till inlägg 8 augusti 2007

secondhand.

Av m. - 8 augusti 2007 22:38

vinröd handväska i manschestertyg & grönt halsband (myrorna, s:t eriksplan)

gröna solglasögon (myrorna, sundbyberg)


när man återigen går in i klädaffärer har hösten kommit.

det passar mig betydligt bättre än sommarens pastellighet,

tycker om det där med mörkare & varmare färger

rött, gult, orange, vinrött, grönt, brunt..

det stickade och mjuka

& jag hamstrar kläder inför ockelbohöst.

som om ockelbo ligger mitt i norrlands djupaste skogar med ingen förbindelse till resten av omvärlden.

så illa är det inte.

men det är ändå som om de platserna inte har något sammanband.

de är alltför olika.


var i en myrorna idag som jag inte varit till förut,

i sundbyberg.

att gå i secondhandaffärer är bland det roligaste som finns.

har varit till områden i stockholm som jag annars inte skulle ha åkt till, genom att navigera mig efter vart olika secondhandaffärer finns.

bäst är sådana som myrorna, stockholms stadsmission, läkarmissionen, kupan etc.

stora butiker fyllda med allt möjligt där man måste ha både tid & tåladmod för att leta igenom allt det där som är fult till det att man hittar

precis det där som man alltid har velat ha

eller

aldrig vetat att man ville ha förrän man ser det just då

eller

ingenting alls

(beror lite på dag, humör)


om jag ska lista de bästa secondhandaffärerna i stockholm kommer

1. myrorna (ropsten) 3 våningar med allt; möbler, porslin, tyger, stort sortiment av kläder

2. pingstkyrkans secondhand (huddinge) bodde tidigare 5 minuter därifrån och de har inte öppet så mkt; ons kvällar/lör förmiddagar, men när det är öppet är det alltid fullt med folk som går dit och fyndar, låga priser, stort, söta tanter och gubbar som står i kassorna

3. läkarmissionen (vällingby) två våningar med massor, billigt, böcker runt 5 kr, lp-skivor 1 kr st, halsband kanske 10 kr, rätt söta tanter och gubbar där också..:)


bubblare som det heter, blir

myrorna (s:t eriksplan) bästa centralstockholmbutiken, stort utbud av både kläder, skor och saker

kupan (skanstull) är riktigt bra den med.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av m. - 12 januari 2009 22:43

  nu byter jag sida hit, hoppas ni följer med! 

Av m. - 8 januari 2009 23:46

(mer oslobilder)   tåg tur & retur till oslo: 48 kr ett frostigt sverige/norge, snörandiga åkrar, snöpåklädda grenar som att åka genom en lång, vit tunnel haruki murakami,1900 & detektivbyrån, sedan sentralstasjon   .   på nasjonalgalleriet finns ...

Av m. - 8 januari 2009 23:30

  ledigheter, att gömma sig undan en stad att gå genom frostiga dagar och sovande villakvarter se solnedgångar och höga tallstammar som nästan nuddar stjärnklara nätter   samt, bli sjösjuk i vattensäng   ...

Av m. - 20 december 2008 09:14

the brothers figaro orchestra    finaste julmusiken. även lyssningsbar på ojuliga tider. ...

Av m. - 20 december 2008 08:49

  mellan grådagar jagar jag ljus. den där solen som gömmer sig bakom moln, hus, träd. cyklar fort innan den försvinner. förbi exploderade kaveldun, kraxande skator, slokande brännässlor, översvämmade åvägar.   hamnar någonstans vid mälarens början....

Ovido - Quiz & Flashcards