Alla inlägg under april 2007

Av m. - 18 april 2007 20:40

Av m. - 17 april 2007 20:13


skulle precis skala av de sista potatisskalsresterna då jag upptäckte detta potatisskalshjärta som av en slump hade bildats.

kom att tänka på agnés vardas dokumentär efterskörd

..en film jag gärna ser om nån dag.


(potatisskalshjärtat fick sedan följa med i kokningen & blev därefter..






..uppätet)

Av m. - 16 april 2007 16:44


till ovanligheten hör att jag har långa naglar nu

jag är inte ens sån som kan ha långa naglar
gör alltid sådant
där naglar är i vägen blir endast
behållare för smuts bakterier bildar
sorgkanter av jord
undantag nu &
kattkänsla
behov att
vässa riva
naglar/klor mot
vägg tapet
lämna
märken rispor
kalrum


och dricker
glas på glas med
citronvatten surt silar
kärnor
sväljer
c-vitaminer att

lösa upp
knut med förkylning och
lösa upp

sängdragningskraft kontra vardag

Av m. - 15 april 2007 17:05


då fiskmåsarna har börjat skräna, fjärilar och gigantiska humlor flyger omkring,

då folk har börjat grilla & utetemperaturen nästan överstiger innetemperaturen..

känns det..sommar.


men jag tror inte riktigt på det än.

väntar mig snöstorm

Av m. - 13 april 2007 22:35

idag var det ungefär som när man precis har anlänt någonstans utomlands där det är varmt. som när man först tittar sig omkring i området & ännu inte har hunnit byta om till något svalare.och man går där med strumpor skor långbyxor jacka och alla andra runtomkring en har bikini.alla hade inte bikini runtomkring mig idag.men det var varmt, väldigt varmt.och varje år känns det lika ovant.som om man helt glömt bort.den där värmen

Av m. - 13 april 2007 11:55

(på smutsigt fönster)

Av m. - 13 april 2007 11:53

handlandskap & passionfruktsfrön

Av m. - 11 april 2007 23:16

det är storm ute, vind som viner, grindar som slår, soptunnor som vältersjö som blir till storvågit hav.inne blommar triangeloxalisens blommori ett badrum fritt från storm.

Ovido - Quiz & Flashcards